Kayıp Viking Şehri Bölüm1:Müzedeki Günler

Gönderen Oğuz99

Sanırım 1952 sonbaharıydı.Evet evet 1952.Öncelikle kendimi tanıtayım.Adım Ozieeboo.Summit Tarih Müzesi'nde Haritacı ve Dil Bilimciyim.Çok önceden...Durun en iyisi baştan anlatayım.

Müzedeki günlerimden biriydi.Bugün toplantı vardı.Kayıp Viking Şehir Kocihicko'nun gizemini çözmeye kararlıydım.Bugün 15.30'da bir toplantı vardı ve beni dinleyeceklerdi.Kartondan adamlar yaptım ve onlarla prova yapıyordum.Tabii ki kardeşim ve müzedeki temizlikçi görevlisi ve paleontolog kuzenim de gerçek dinleyenler arasındaydı.

-Değerli Müze yöneticileri:

Beni dinlediğiniz için çok teşekkür ederim.Hepimizin bildiği gibi Kayıp Viking Şehiri Kocihicko'nun gizimiyle ilgili yeni şeyler bulduğumu kanıtlamam için buradayız.Size ilk baştan anlatayım.Dostumuz gezgin korsan Rockhopper'ın dediğine göre ülke bir deprem sonrası denize gömüldü.En son hükümdarları olan Fd Pengu ise bu ülke ile ilgili bir günlüğü var.Bu günlükte yazılanlara göre insanların bulmadığı birçok şey vardı.Mürekkep,yazı bunlardan bazıları.Bu günlüğün bulunduğu yer ile ilgili birçok söylenti var.Ama kulağa en doğru geleni günlüğün Summit'te yani burada arkeolojik kazılarda olduğunun iddia edilmesi.

Sonra bir tablet kaldırdım ve devam ettim
-Ama bu Viking tabletindeki yazılanlarla karşılaştırdığımızda günlüğün Summit'te olmadığını anlıyoruz.Baylar!Günlük Bobsled'de!
Gerçek dinleyicilerim buna şaşırmıştı.O sırada telefon çaldı ve GICIK müze müdürü Bay Greengrass telefondaydı.
-Buyrun!
Telefonda kızgınlığı tavan yapmış müze müdürü odasının soğuk olduğunu söyledi.Beni neden ilgilendirdiğini soracak olursanız beyefendi bana düzgün bir oda vermedi.Oda niyetine kullandığım yer kalörifer dairesiydi!Zaten kafayı sıyırdığımı düşünüyordu ve az maaş veriyordu.
Kalörifer kazanını çalıştırdım ve
-Şimdi nasıl?diye sordum
Telefondan yine de o sinirli sesten nasbimi almıştım.O sırada kuzenim:
-Bana sorarsan bu fikrini beğenecekler.Çünkü sen neredeyse tüm eski dillerle uğraşıyorsun.
-Umarım dedi umutsuzca
Müzede birbirimize şişe içinde mesaj atarak haberleşirdik.Bunlar da bizim odamıza gelirdi.Şişeyi açtım ve şunlar yazıyordu:
-Sayın Bay Ozieeboo
Toplantımız 13.30'a ertelenmiştir.Ve siz gelmediniz.Teşekkürler
Duvardaki saate baktım.14.00'dü.Belki de yanlıştır diye düşündüm ve cep saatime baktım.O da 14.00'dü ve hırsımı alamayarak bağırdım:
-BUNU BANA YAPAMAZLAR!!

Toplantıdan çıkan kurul üyelerini görmüştüm.Greengrass:
-Genç Ozieeboo'nun aklını kaçırdığını düşünüyorum.Bir masalla uğraşıyor.Norveç Mitolojisi'ymiş ve orada da insanların bulmadığı icatlar varmış.Peh!Çok fazla çalışıyor olmalı
Koşarak elimdeki kağıtları yere dökerek koşuyordum.
-Sayın Kurul üyeleri beni dinleyin lütfen!
Tüm kurul üyeleri koşarak müzeden çıkmışlardı.Tek müze müdürü kalmıştı.
-Bay Greengrass.Lütfen!Bir dakika izin verin!
Müze müdürü ardına bakmadan kaçıyordu.Ve otomobiline varmadan ona bulduğum şeyleri anlatmaya başladım ve beni dinlemeceği takdirde istifa edeceğimi söyledim.Ve arkasından bağırdım:
-BİR GÜN O KAYIP ŞEHRİ BULACAĞIM GÖRECEKSİNİZ!İSTİFA EDİYORUM!!


Devam Edecek...

0 yorum: