Antarctic Yard: Seri Katil-1 (Bir EPF Macerası)

Gönderen Adsız

Yine aynı odada oturuyorlardı. Ama HD TV açık değildi. Nihayet Sphenis konuşmaya başladı.  "İşte liste geldi. Hepinizi tanıyorum. Sphenis, Feudypt, Ozieeboo, Fd Pengu,Mavipengu1, Candano ve Newsummer. Ya da çoğunuzu demeliydim." Son adı okuyunca tuhaf bir hale büründü. "Summittekiler genelde birbirlerini tanır zaten. Ama birinizi tanımıyorum."
Ve sonra gözleri masanın bir köşesinde oturmuş, ellerini masaya çarpan mavi bir penguene kaydı. "Newsummer?"
"Ah evet, benim." dedi penguen umursamaz bir tavırla.

"Kendini tanıtır mısın?"
"Zamanı gelince öğrenirsin." dedi penguen ve yapmakta olduğu işine geri döndü.
Sphenis derin bir nefes aldı. "Herkes birbirini tanıyor değil mi?"
Candano konuşmaya başladı. "Eh, evet. Ama Feudypt'i pek iyi tanıdığım söylenemez. Ve tabi Newshammer'ı da."
Newsummer öfkeyle: "Newshammer değil! Newsummer!" Candano kayıtsız bir tavırla elini salladı. "Ah her neyse. Görevin ne? Neyde uzmansın?"
Newsummer kibirli bir tavırla "Uzman dedektifim." dedi. Sphenis hoşnutsuz bir sesle "Tanıştığıma memnun oldum Newsummer." dedi.
Newsummer kötü kötü baktıktan sonra “Benim pek memnun olduğum söylenemez. Yani rastlantı eseri bir cinayeti çözen birini neden böyle profesyonel bir ekibe aldılarsa! Ve tabi şu arkadaşını da…”
Fd Pengu sinirli bir tavırla “Bu bizi ilgilendirmiyor. Director böyle uygun görmüşse görmüş. Bizim için önemli olan cinayetleri çözmektir.”
Newsummer çok kibirli bir ses tonuyla “Uzun zaman EPF’de çalıştım. Eminim ki sayemde tüm cinayetleri çözeceğiz.” Dedi. Spheniis bozuntuya vermemeye çalışıyordu. Ama Feudypt’in masa altında sinirden elini yumruk yaptığını gördü.
Mavipengu1 hafif bir sesle “Sanırım kavgaya gerek yok. EPF datalarında çözülememiş bir cinayet buldum. EPF Ajanları çözememişler. Bize devretmişler.”
Herkes ciddileşmeye başladı. Sphenis sandalyede doğruldu. “Cinayet neyle ilgili?”
“Bu sabah mor renkli bir penguen ölü bulunmuş.” O sırada masadan ekranlar çıkmaya başladı. Herkesin önünde küçük bir televizyon vardı.
Cinayetin hikayesini izlediler. Kısaca şöyleydi. “Mor renkli bir penguen Puffle’ı ile gezintiye çıkmıştı. Ve bir daha dönememiş. Penguen öldürülmüş ve cesedini Ice Berg’de bu sabah Aqua Grabber oynayan bir penguen bulmuş. Puffle ise kayıpmış. Ayrıca cinayet mükemmel bir şekilde yapılmış çünkü hiçbir şekilde ipucu bulunamamış.”
Ozieeboo “İlginç…” diye mırıldandı.
Fd Pengu hızla “Sanırım hemen cinayet yerine gitmemiz lazım!” dedi. Hepsi toparlanarak Ice Berg’e gittiler. EPF ajanları tam “EPF Kontrol Alanı, giremezsiniz!” diyecekken Sphenis EPF kartını çıkardı. Hepsinin girmesine izin verdiler.
Newsummer “Cesedi görebilir miyiz!” diye bağırdı. Mavipengu1 kendini zorlayarak “Sanırım… Bu… Pek… İyi… Fikir… De… Kusmak üzereyim!” dedi çünkü cesedin üstündeki örtüyü kaldırmıştı Ozieeboo.
Newsummer ona kızgın bir tavırla baktı. “Cesur olmalısın ajan. Bir ajan korkmamalıdır!” Mavipengu1 temkinli bir şekilde yaklaştı. “Çürümedi değil mi?” Sphenis yavaş bir sesle “Çürümez, çünkü ona asalakları ve çürükçülleri öldürecek bir ilaç sıkmışlar.” Dedi.
Ozieeboo Feudypt’e ciddi bir tavırla baktı. “Otopsisini yapabilir misin?” Feudypt üzgün bir şekilde başını iki yana salladı. “Üzgünüm, ama bunun eğitimini almadım.”
Newsummer ayağa kalktı. İki- üç ajanı çağırarak “Siz! Gelin hemen. Bu Cesedi şu adrese götürmenizi istiyorum.” Dedi. Ve cebinden bir kart çıkararak ajanlara uzattı.
Candano ajanlar almadan önce kartı çekerek baktı. “Otopsi yapınca %97 doğru sonuç çıkarır. Evet, ben bu doktoru biliyorum. Aynı zamanda bir ajan sanırım…”
Fd Pengu ajanlar tam cesedi tekneye yükleyecekken onları durdurdu. “Bekleyin! Ben de biraz incelemek istiyorum.”
Ajanlar iç çekerek cesedi Ice Berg’e bıraktılar. Fd Pengu incelemeye başladı.
“Eminim. Mücadele etmiş. Taktığı bileziğin sol kolundaki kayıp. Denize düşmüş olamaz. Katil almış olabilir. Korkarım sağ kolundakini de soruşturma için almam gerekecek.” Bir peçete parçasıyla bileziği kızın elinden çıkardı.
Birden Mavipengu1’in telefonu çaldı. “Evet Mavi konuşuyor? Merhaba Yeşil. Ciddi misin! Tamam hemen Beach’e gidiyoruz.”
Telefonu kapattıktan sonra düşünceli bir şekilde diğerlerine baktı. Candano sabırsız bir şekilde “Ne oldu söylesene?” dedi.
Mavipengu1 “Çok büyük bir ipucu bulmuşlar. Beach’te. Sanırım profesyonel katilimiz gözünden kaçırdı.”

9 yorum: